in de 1e laklaag
Nieuwe stuurhut gelakt.

Na vier weken is het timmerwerk klaar en wordt begonnen met de stuurhut in de twee componenten lak te zetten. De zijkanten zijn op de roef gelijmd en in de eerste twee componenten laklaag gezet. De oude stuurhut was op de stalen plint geschroef, de nieuwe is erop gelijmd. De schipper heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om overbodige elektrische bedrading te verwijderen. In het dashboard was het een spagetti van bedrading en niet gelabeld.

Dak krijgt eerste laklaag Zijkanten krijgen 2e laklaag

De twee componenten epoxy grondwerf is schadelijk voor de schilder en moet met persoonlijke beschermingsmiddelen gebruikt worden. De blanke lak is onschadelijk.
De timmerhal
De hal is gevuld met complete sloepen en met dekschalen. Onze vlet is het enige reparatie werk op de werf in de categorie jachtbetimmering. Werkzaamheden voor onze vlet worden niet vanaf een bouwtekening uitgevoerd maar ter plekke opgemeten en bepaald. Voor de schipper is altijd weer spannend wat de gebroeders Schumacher uit hun hoofd hebben ontworpen.

Binnensponningen zijramen Stuurhut Aquanaut Monte Cristo

Het enige concrete ontwerp wat de schipper heeft laten zien was een foto van een Aquanaut type Monte Cristo hard top. " Zo'n dak wil ik hebben!" Tot zijn verrassing heeft Marron ongevraagd binnensponningen gemaakt voor de zijramen. Die had de oude stuurhut niet.
Het dak
Het dak is uit drie multiplexplaten met een lichte ronding gelijmd. Het dak is nu vorm vast en zo zodanig stevig dat spanten overbodig zijn. Vergelijken met het oude dak heeft deze een ronde "pet" gekregen en is massiever.  Het oude dak had aan de zijkanten een dikke ronding wat de stuurhut een beetje plompe indruk gaf. De nieuwe ronding is nu een stuk smaller. Aan de voorzijde is te zien dat daar geen multiplexhout zit maar massief teak.
Teakdek
Op de eerste etage, afdeling fijnhout bewerking, worden de teakdekken voor de sloepen vervaardigd. Marron Jachtbouw maakt hoofdzakelijk teakdekken. Steeds vaker worden schepen modulair ontwikkeld, wat inhoud dat de onderdelen op verschillende plaatsten geproduceerd worden. Ook het exterieure houtwerk wordt steeds vaker als een aparte module gezien.